Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Ankieterzy NFZ dzwonią do pacjentów. Pytają o ocenę leczenia szpitalnego. Jakie pytania zadają?

Izolda Hukałowicz
Izolda Hukałowicz
Od 26 października do pacjentów mogą zadzwonić ankieterzy NFZ.
Od 26 października do pacjentów mogą zadzwonić ankieterzy NFZ. Pixabay
Od 26 października do pacjentów, którzy przebywali ostatnio w szpitalu, dzwonią ankieterzy NFZ. Proszą ich o odpowiedź na dziewięć pytań dotyczących pobytu w szpitalu. Według zapewnień funduszu, ankieta ma na celu poznanie opinii pacjentów i znalezienie obszarów, które wymagają poprawy.

Badanie opinii pacjentów to pilotaż

Akcja dzwonienia do pacjentów, którzy przeszli leczenie szpitalne, to - jak tłumaczy NFZ - element monitorowania należytej jakości i dostępności świadczeń opieki zdrowotnej i ewentualnego ich ulepszenia. O tym, że badanie opinii pacjentów wystartowało 26 października, poinformował minister zdrowia Adam Niedzielski na Twitterze:

Badanie jest pilotażem. Jak podkreśla fundusz, ankieterzy nie dotrą do wszystkich pacjentów, którzy leczą się w szpitalach.

Przeczytaj też:

Informacje, których nie wolno podawać

W trakcie rozmowy z ankieterem pacjenci nie powinni podawać żadnych informacji o sobie (zwłaszcza danych osobowych, czy informacji o leczeniu, z jakiego korzystali). To ważne dla ich bezpieczeństwa. Ankieterzy mają prawo zadać tylko dziewięć pytań. Nie będą potrzebować żadnych danych pacjenta i nie będą go o nie prosić.

Pytania będą dotyczyć dziewięciu obszarów związanych z pobytem w szpitalu. Oto one:

  1. Czy zespół medyczny był zaangażowany w uśmierzanie bólu?
  2. Jaka była jakość wyżywienia?
  3. Czy komunikacja była zrozumiała?
  4. Czy zespół medyczny zrozumiale informował o ryzyku związanym z lekami?
  5. Czy zespół medyczny zapewnił wsparcie emocjonalne?
  6. Czy bezpośrednie otoczenie było czyste?
  7. Czy w nocy była cisza?
  8. Czy zespół medyczny włączał pacjenta w decyzję o leczeniu?
  9. Jakie jest prawdopodobieństwo polecenia szpitala?

Pacjenci zostaną poproszeni o ocenę wymienionych obszarów w skali od 0 do 10.

Przeczytaj też:

Jakie informacje o nas mają ankieterzy?

Ankieta jest anonimowa. Ankieterzy będą znali numer telefonu oraz płeć pacjenta, placówkę, w której pacjent się leczył oraz datę skreślenia pacjenta z harmonogramu przyjęć, prowadzonego przez tę placówkę. Pacjenci muszą mieć jasność, które świadczenie oceniają.

Ankieterzy nie będą mieli danych osobowych (takich jak imię i nazwisko, PESEL) pacjentów, do których dzwonią, ani danych o rodzaju świadczenia, z jakiego pacjenci korzystali. Jak zapewnia NFZ, dane zostaną wykorzystane tylko w celu przeprowadzenia badania ankietowego dotyczącego monitorowania jakości i dostępności świadczeń.

Przeczytaj też:

Sprawdzanie ankieterów i zgłaszanie wątpliwości

W razie jakichkolwiek wątpliwości pacjenci mogą potwierdzić tożsamość ankieterów na infolinii (TIP), dzwoniąc pod numer 800 190 590.

- Prosimy, aby pacjenci kończyli rozmowę z ankieterem, gdy poprosi on o ocenę świadczenia, które nie miało miejsca, i poinformowali nas o tym. Taka sytuacja może wynikać z pomyłki w numerze telefonu. Pacjenci powinni zakończyć rozmowę i skontaktować się z nami (800 190 590) zawsze, gdy zachowanie ankieterów wzbudzi jakiekolwiek ich wątpliwości - czytamy w komunikacie NFZ.

Przeczytaj też:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Te produkty powodują cukrzycę u Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera

Materiał oryginalny: Ankieterzy NFZ dzwonią do pacjentów. Pytają o ocenę leczenia szpitalnego. Jakie pytania zadają? - Kurier Poranny

Wróć na zielonagora.naszemiasto.pl Nasze Miasto